لوله بازکنی تهران

ارائه راه کارهای جلوگیری از گرفتگی لوله ها و روش هایی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب

لوله بازکنی تهران

ارائه راه کارهای جلوگیری از گرفتگی لوله ها و روش هایی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب

خطر محلول لوله بازکنی برای چشم و درمان آن

در این مطلب به خطرات استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکنی در لوله بازکنی ستارخان می پردازیم. درابتدا باید بگوییم که به ماده شیمیایی که جهت رفع گرفتگی و یا کاهش مسدودیت در  لوله ‌های فاضلاب، لوله ‌های بهداشتی، لوله ‌های آبیاری و سیستم ‌های لوله‌کشی مورد استفاده قرار می گیرد محلول لوله بازکنی می گویند. در صورت تمایل به مطلع شدن از  خطرات محلول لوله بازکنی برای چشم و روش های درمان آن ما را همراهی کنید.

ترکیبات تاثیرگذار در محلول لوله بازکنی

عمدتاً  محلول‌های لوله بازکنی دارای ترکیبات شیمیایی قوی می باشند که به وسیله آن قادر به برطرف کردن مواد آلی، چربی، رسوبات و سایر ذرات موجود در دیواره ‌های لوله از طریق تخریب تدریجی آن ها و کم کم به طور موثر رفع انسداد ها می باشند.

معمولاً محلول لوله بازکنی به صورت مایع وجود دارد. هیدروکسید سدیم، هیدروکسید پتاسیم، سولفات پتاسیم، نیترات پتاسیم و اسیدهای قوی مانند اسید هیدروکلریک یا اسید سولفوریک ترکیبات اصلی آن هستند با توجه به نوع انسداد و نوع لوله در این محلول‌ از ترکیبات مختلفی استفاده می شود.

پیشنهاد مطالعه: روش های از بین بردن لکه توالت فرنگی

کاربرد محلول های لوله بازکنی

·         رفع گرفتگی لوله‌ های فاضلاب

با استفاده از محلول های لوله بازکنی می ‌توان چربی‌ ها، رسوبات و مواد آلی دیگری که در لوله ‌های فاضلاب ایجاد انسداد ‌می کنند را حل کرد. یکی از مجموعه های معتبر در زمینه تخلیه چاه، لوله بازکنی، حفر چاه، تشخیص ترکیدگی لوله و غیره مجموعه تخلیه چاه است..

·         رفع گرفتگی لوله‌های آبیاری و سیستم‌های آبپاشی

زمانی که با مسدود شدن لوله ‌های آبیاری یا سیستم ‌های آبپاشی کشاورزی مواجه می شوید، با استفاده از محلول لوله بازکنی می ‌توانید رسوبات، ذرات و آلودگی‌ها را تخریب کرده و و جریان آب را بهبود ببخشید.

·         باز کردن لوله‌های بهداشتی

قطعا با رخ دادن انسداد در  لوله‌ هایی مثل سینک، وان، توالت و حمام مشکلاتی ایجاد می شود. در چنین شرایطی محلول لوله بازکنی در حل و آب کردن چربی، رسوبات و سایر مواد مثل مواد آلی و کثیفی ‌ها که موجب مسدود شدن لوله شده اند، موثر واقع می شود.

·         سیستم‌ های سرمایشی و گرمایشی

در مواقعی که لوله‌ های سیستم‌ سرمایشی و گرمایشی با رسوبات و ذرات دچار انسداد می شوند، با کمک محلول لوله بازکنی می ‌توان این رسوبات را تخریب کرد و جریان آب یا هوا را بهتر کرد.

خطرات محلول لوله بازکنی برای چشم

·         تحریک و التهاب چشم

در صورتی که محلول لوله بازکنی با چشم در تماس مستقیم  باشد می ‌تواند موجب تحریک و التهاب چشم شود. در چنین مواقعی درد، سوزش، قرمزی، تورم و اشک‌ریزی در چشم مشاهده می شود.

·         آسیب سطح چشم

تماس سطح چشم با محلول‌های لوله بازکنی ممکن است آسیب و خراش بر روی آن  مانند قرنیه، عدسی چشم و ...ایجاد کند. البته در این مواقع کاهش دید و عوارض جدی‌ تری مانند عفونت چشمی نیز ممکن است دیده شود.

·         حساسیت و آلرژی

مواد موجود در محلول های لوله بازکنی در برخی افراد ممکن است موجب نشان دادن حساسیت شوند و علائم آلرژیک مانند خارش، قرمزی و تورم در اطراف چشم را به وجود بیاورند.

·         تأثیرات جانبی

بخارات محلول لوله بازکنی در صورتی که توسط فرد استنشاق شود می‌تواند موجب تحریک دستگاه تنفسی شود و عوارضی همچون سرفه، تنگی نفس و التهاب راه هوایی را به وجود آورد.

جلوگیری از خطرات محلول لوله بازکنی برای چشم

برای اینکه بتوان از خطرات محلول لوله بازکنی پیشگیری کرد باید از دستورالعمل‌ های تولید کننده پیروی کرده و از وسایل حفاظتی مانند عینک و دستکش هنگام استفاده از محلول لوله بازکنی استفاده کنید اما به هر حال  در صورتی که عوارض چشمی یا حساسیت، بروز کرد باید در اسرع وقت به پزشک مراجعه نمایید.

پیشنهاد مطالعه: علائم مسمومیت با گاز فاضلاب

روش های درمان اسید لوله بازکنی

·         شستشوی چشم

چشمان خود را بلافاصله با آب خالص و سرد بشویید. برای این کار، از آب جاری تمیز و سرد  استفاده نمایید. می توانید آب را به طور مداوم از فواره آب روی چشمان خود جاری کنید تا با این کار بتوانید محلول لوله بازکنی را از چشمان خود خارج کنید.

·         استفاده از پوشش چشمی

پس از اینکه چشمان خود را شستشو دادید، با قرار دادن پوششی  بر روی چشمان خود  از تماس محلول لوله بازکنی با چشمان جلوگیری کنید. برای این کار می‌ توانید از یک باند نرم یا باند پانسمان استفاده نمایید.

·         مراجعه به پزشک

برای بررسی و درمان بیشتر، بهتر است به پزشک یا متخصص چشم مراجعه کنید. پزشکان با بررسی وضعیت چشمان شما می توانند در صورت لزوم درمان مناسبی برای آن تجویز نمایند.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد