لوله بازکنی تهران

ارائه راه کارهای جلوگیری از گرفتگی لوله ها و روش هایی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب

لوله بازکنی تهران

ارائه راه کارهای جلوگیری از گرفتگی لوله ها و روش هایی برای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب

انواع پمپ تخلیه چاه

کاربرد انواع پمپ های تخلیه چاه

امروزه به دلیل  گسترش آپارتمان نشینی روز به روز، بر مشکلات ناشی از چاه و فاضلاب افزوده می شود ، تخلیه ی به موقع چاه راه اساسی و مهم است که تخلیه فضولات به طور کامل انجام گیرد. تا دوباره بعد از چند هفته چاه پر نشود . در صورتی که چاه دیرتر تخلیه گردد، دچار نشتی فضولات شده و کار تخلیه را سخت کرده و همچمنین هزینه های چند برابری برای صاحب خانه ها به بار می آورد.

اولین راه بعد از پر شدن چاه تخلیه کردن آب چاه می باشد که برای این کار از انواع پمپ های تخلیه چاه استفاده می شود در ادامه شما را با انواع پمپ های تخلیه چاه و کاربرد های آن آشنا می کنیم.

پمپ کف کش معمولی

این پمپ برای تخلیه کردن چاه های معمولی با ارتفاع حداکثر 10الی 15 متر مورد استفاده قرار می گیرد این پمپ آب کش می باشد قطعات تشکیل دهنده ی این پمپ یک پره ی سه شاخه یک دینام معمولی و یک خازن تشکیل می شود که ابتدا شلنگ را به پمپ وصل کرده و با طناب آن را به کف چاه می فرستند.و سر شلنگ را به مخزن ماشین متصل می کنند.با زدن خازن به برق پمپ داخل چاه شروع به چرخش می کند و همانند موتور آب محلول های داخل چاه را توسط شلنگ به بالا می کشد و به مخزن ماشین منتقل می کند.

پمپ کف کش سه فاز

این نوع پمپ برای چاه های با ارتفاع بیش تر 20متر یا طول متراژ بالا ی100 متر مورد استفاده قرار می گیرد . پمپ سه فاز نیز همانند پمپ معمولی با طناب به داخل چاه فرستاده می شود و توسط شلنگ به مخزن ماشین متصل می شود .قطعات تشکیل دهنده ی این پمپ بدنه-جعبه ی اتصال سیم سه فاز -خازن-پره های 4شاخ و دینام فوق العاده قوی می باشد که برای تخلیه ی چاه سپتیک- منحول و اگو های بزرگ استفاده می شود پمپ سه فاز تمام فضولات و نخاله ی داخل چاه را تخلیه میکند و بغیر از آب چاه -لجن ها و چربی های چاه را می کشد. قدرت این پمپ نسبت به پمپ معمولی سه برابر است و با برق سه فاز کار می کند.

پمپ ساکن (مکنده)

این نوع پمپ بر خلاف دو پمپ  در بالا در بدنه ی ماشین تخلیه چاه تعبیه شده   و با گیر بکس ماشین کار می کند. ابتدا با روشن کردن کردن ماشین و درگیر کردن دینام پمپ با گیربکس ماشن پمپ شروع به چرخش می کند . از طرف دیگر پمپ یک لوله به داخل مخزن ماشین هدایت شده است از طرف انتهای مخزن ماشین نیز یه شیلنگ به سر چاه هدایت می شود. با روشن کردن پمپ  همانند جارو برقی شروع به مکیدن می کند در این نوع پمپ باید مخزن کاملا عاری از هوا باشد و تمام درز های مخزن بسته باشد. هنگامی که پمپ شروع به مکیدن می کند مخزن داخل ماشین را به خود می کشد و شلنگی که از انتهای مخزن به سر چاه هدایت شده آب و فضولات چاه را به داخل می کشد. برخلاف دو پمپ بالا دیگر این پمپ را به داخل چاه نمی فرستند. و چاه را از بالا به پایین تخلیه می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد